T&T KALİTESİ
KALİTE
T&T modern çağın getirdiği makine, teçhizat ve tecrübeli iş gücünün ve bilgi birikiminin yanı sıra, müşterinin tescil ettiği kalitesiyle yetinmeyip 2000`li yıllarda firmayı rekabet ortamında ve dünya pazarlarında daha güçlü bir marka haline getirerek ve müşterinin ihtiyaçlarını daha fazla tatmin edici bir düzeyde karşılamak için ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemini kurmuş ve tüm faaliyetlerini kurmuş olduğu sistem doğrultusunda yürütmektedir
“YERİNDE KALİTE KAVRAMI”
TPS`in (TPS bir israfları elemine etme sistemidir). temel kavramlarından birisi, “YERİNDE KALİTE” dir.
Bu kavramda, bir sonraki proses veya operatör, ilgili prosesin müşterisi anlamına gelmektedir. Bu şekilde, herkes müşterisine sıfır hatalı ara ürün göndermekten sorumlu olmaktadır.
Sonuçta da, her çalışan kendi işini en iyi şekilde yapmaya gayret etmektedir.
Operatör, çıkan problemlerin bir sonraki prosese gitmesini önlemektedir.
Tüm çalışanlar gerektiği durumda hattı durdurma hakkına sahiptir. Bazı mekanik / otomasyon sistemler de hata ya da problem tespit ettiğinde kendi kendine üretimi durdurabilmektedir. Amaç, hatanın bir sonraki prosese geçmesini önlemektir.
STANDARTLAŞTIRMA
Her işlem tasarım aşamasında “YERİNDE KALİTE” yi sağlamak için planlanmakta ve denemelerle kontrol edilmektedir.
Bu şekilde en iyi yöntemin tespit edilmesinin ardından, ürün gruplarının üretimi için standart olarak uygulanmaktadır. Her aşamada standartlaştırmanın anlamı, her ürün için aynı kalite seviyesinin sağlanmasıdır. Bunun yanı sıra, standartlaştırma sayesinde ölçümlerle analiz yapılması da mümkün olmaktadır.